سقف کاذب دامپا آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف های کاذب آلومینیومی یکی از پرطرفدار ترین انواع سقف های کاذبی می باشند که در حال حاضر از آن در اکثر فضاهای عمومی و خصوصی استفاده می شوند. یکی از انواع سقف کاذب آلومینیومی که کاربرد فراوانی در فضاهای خصوصی و عمومی دارند، سقف کاذب دامپا می باشد.

به طور کلی سقف کاذب دامپا از دو بخش اصلی: چهارچوب یا همان دامپا که در زیر سقف پنهان می شود و ورقه های دامپا تشکیل می شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی سقف کاذب دامپا بپردازیم و کاربردهای این سقف پر مصرف را برای شما بیان کنیم….

سقف دامپا از چه مصالحی تشکیل شده است

از اصلی ترین متریال های تشکیل دهنده ی سقف کاذب دامپا می توان به ورق‌های گالوانیزه ساده، ورق گالوانیزه رنگی و ورق های آلومینیوم اشاره کرد.

 

انواع سقف کاذب دامپا

به طور کلی دو نوع سقف کاذب دامپا وجود دارد:

  1. سقف کاذب دامپای ساده

 سقف کاذب دامپای ساده که پر کاربردتر و متداول تر می باشد. عرض ورقه های مورد استفاده در این نوع سقف کاذب در اندازه های 10 سانتی متر و 20سانتی متر به طول حداکثر 6 متر تولید می شود.

  1. سقف کاذب دامپای سوراخدار

دومین نوع سقف کاذب دامپا، سقف کاذب دامپای سوراخدار می باشد که در این نوع سقف کاذب از عرض ورقه های سوراخدار پانچ شده 10 سانتی متر و 20 سانتی متر استفاده می شود. این نوع سقف اکثر اوقات برای فضاهایی با دکوراسیون خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای سقف کاذب دامپا

  1. نصب و اجرای بسیار سریع
  2. تنوع بالا در طرح و رنگ ورقه های سقف کاذب دامپا
  3. وزن بسیار پایین به نسبت سایر سقف های کاذب
  4. طول عمر بالا
  5. ماندگاری بالای رنگ ورقه های دامپا
  6. مقاومت بالا در برابر رطوبت
  7. امکان دسترسی سریع و ساده به تأسیسات مکانیکی و الکتریکی
  8. دور ریز مصالح سیار کم در مقایسه با سایر سقف های کاذب
  9. حمل و نقل بسیار راحت و آسان است
  10. کاهش هزینه های طراحی سازه سقف
  11. شست و شوی آسان

 

سقف دامپا در چه فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

  • مدارس
  • دانشگاه‌ها‌
  • سالن‌های ورزشی
  • استخر ها
  • دفاتر
  • بانک‌ها
  • هتل‌ها
  • ساختمان‌های عمومی و…

نحوه نصب سقف کاذب دامپا

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، سقف دامپا یکی از سقف های کاذب آلومنیومی با نصب بسیار آسان است . معمولا برای اتصال سازه نگه دارنده به سقف اصلی از تسمه ها آویز و یو چنل ها استفاده می شود.

علت استفاده از یو چنل ها ایجاد نظم لبه های سقف و قفل شدن لبه پنل های سقف می باشد. پس از نصب سازه ی سقف نوبت به نصب ورقه ی دامپا می رسد که کاری بسیار آسان و سریع است.

 

رنگ مورد استفاده در سقف کاذب دامپا چیست؟

معمولا برای پوشش رنگی ورقه های آلومینیومی مورد استفاده در سقف های کاذب دامپا از رنگ های پودری الکترواستاتیک، رباتیک به ضخامت 60 µm تا 80 µm تطبیق شده با استاندارد های اروپا استفاده می شود که این نوع رنگ دارای ماندگاری بالایی می باشند و از ورقه های آلومینیومی در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

قیمت دامپا

قیمت دامپا مورد استفاده در داخل و بیرون ساختمان با توجه به متراژ و محل قرارگیری آنها متفاوت است. از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت دامپا میتوان به قیمت آلومینیوم خام - شکل و طول دامپا- عرض دامپا - نوع پوشش رنگ و....... اشاره کرد.

برای آگاهی ازشرایط فروش و قیمت میتوان با واحد فروش تماس حاصل نماید.

 

 

 

 

دامپا , قیمت دامپا , تولید دامپا , اجرا دامپا , قیمت سقف دامپا

لمبه کاران زرین

لمبه کاران زرین

شرکت لمبه کاران زرین با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع سقف کاذب با تنوع طرح و رنگ بالا آماده ارائه محصولاتی با کیفیت بالا می‌باشد.

تلفن‌های تماس   22911813-021 (10خط)

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد لمبه کاران زرین محفوظ می‌باشد.
طراحی وب