همه چیز در رابطه با برش لیزر و جعبه سازی

یکی از ابزار آلاتی که چند سالی است در اکثر صنایع علی الخصوص صنایع تولیدی قطعات، کاربرد زیادی پیدا کرده است، دستگاه برش لیزر می باشد. برش لیزر یا برش cnc  در حقیقت یک نوع تکنولوژی است که در آن می توان انواع متریال های گوناگون را با دستگاه لیزر با دقت ،سرعت و با ظرافت بالا برش زد.

عملکرد دستگاه laser cut به گونه ای است که برای برش جسم، اشعه نور را به طور مستقیم به سطح جسم وارد می کند و آن را برش می دهد.

دستگاه برش لیزر در صنایع تولیدی زیادی از جمله صنعت تابلوسازی، جعبه سازی و ساخت انواع قطعات کاربردهای زیادی دارد و علاوه بر این در برش انواع متریال ها کاربرد فراوانی دارد .

 

فرایند کار دستگاه برش لیزر

پروسه کار این دستگاه این گونه است که ابتدا قطعاتی که قرار است به وسیله لیزر برش داده شود در نرم افزارهای طراحی مانند: نرم افزار اتوکد، کورل دراو و ادوب ایلوستراتور به کمک خطوط طرح ریزی می شود.

در پروسه ی طراحی باید توجه داشت که خطوط طراحی حتما سر به سر با یکدیگر باشند و به صورت اتفاقی همدیگر را قطع نکنند زیرا همانطور که می دانید خطوط ایجاد شده در محیط نرم افزار به معنای عبور نور فوکوس لیزر از آن نواحی میباشد و باعث برش و قطع شدن متریال میشود. سپس نقشه ها وارد حافظه ی دستگاه لیزر می شود و پروسه ی ایجاد طرح و برش لیزری آغاز می شود.

 

انواع دستگاه های برش لیزری

از انواع دستگاه برش لیزری می توان به : دستگاه برش cnc فلزات ،دستگاه لیزر غیرفلزات ، دستگاه حکاکی لیزری (لیزر فایبر) اشاره داشت.

از دستگاه برش لیزری فلزات علاوه بر استفاده های صنعتی و ساخت قطعات صنعتی پیچیده می توان در ساخت طلا و جواهر و برش و حکاکی روی طلا و نقره نیز که یکی از ظریف ترین کارهاست استفاده نمود.

همچنین دستگاه برش لیزر برای نمونه سازی و حتی تولید نیز گزینه ی بسیار اقتصادی و سریعی به حساب می آید و به همین دلیل از این دستگاه در بازار برای اکثر کارها بسیار استفاده می شود. کافی است طرح خود را طراحی نمایید و تنها در عرض چند دقیقه نمونه کار خود را در دست بگیرید.

کاربردهای دستگاه برش لیزر

  1. برش لیزری ماکت، مقوا، کاغذ

یکی از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای برش مقوا و کاغذ، کار با دستگاه برش لیزری می باشد. در برش کاغذ و مقوا با این روش میتوان در مدت زمان بسیار کمی،تعداد زیادی از کاغذ را برش زد که این در کارهایی که با این متریال انجام میگیرد یک حسن به حساب می آید.

مثلا برای ساخت انواع ماکت های معماری و دانشجویی، ساخت کارت عروسی و انواع کارت تبریک، ، طراحی انواع جعبه کادویی و بسته بندی و… از مواردی هستند که می توان آن را به راحتی با دستگاه برش لیزر انجام داد.

  1. برش لیزری پلکسی گلاس

متریال پلکسی گلس یا همان به اصطلاح دیگر طلق هایی با قطر بیش از یک سانت، یکی دیگر از متریالی است که برای برش آن می توان از دستگاه برش لیزری استفاده نمود.

زیرا پلکسی گلاس متریالی به نسبت سخت است که به هیچ عنوان نمی توان آن را با روش دستی برش داد زیرا تنها با روش دستی میتوان خطوط صاف را روی طلق ها انداخت و نمی توان آن را برش داد.

در برش لیزری پلکسی گلاس می توان انواع تندیس ها و استند های نمایشگاهی، ماکت های خاص شیشه ای، سقف کاذب های طرح دار و سایر وسایل دکوری را در مدت زمان کوتاهی ساخت.

  1. برش لیزری پارچه

شاید این موضوع عجیب باشد اما، دستگاه های برش لیزری در برش انواع پارچه هم کاربرد وسیعی پیدا کرده اند. برش لیزر پارچه برای بریدن طرح های ظریف و اشکال مختلف با استفاده از دستگاه لیزر انجام می شود؛ به علت سرعت بالایی که برش پارچه دارد، انجام اینکار با دستگاه لیزر هم از نظر صرفه جویی در وقت و هم از نظر قیمت مقرون به صرفه است.

از روش برش لیزر در پارچه می توان برای ایجاد طرح های خاص و پیچیده ی لباس ها، برش و حکاکی روی کیف ها، تولید انواع روسری و پرده طرح دار و… استفاده نمود.

  1. برش لیزری چوب

یکی از کاربردهای اصلی دستگاه برش لیزری، برش لیزری انواع چوب و MDF با ضخامت حداکثر 3میلیمتر با دقت و سرعت بسیار بالا می باشد.

برش لیزری چوب کاربرد زیادی در تولید المان های دکوراسیون ،بسته بندی ،ساخت انواع محصولات مانند جعبه های کادویی، قاب، ماکت، تندیس و…. دارد.

 

برش لیزری بیشتر در چه کارهایی استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم برش لیزری کاربرد زیادی در صنایع گوناگون تولیدی دارد اما، یک سری کارها وجود دارد که دستگاه برش لیزری نقش پررنگ تری در آن کارها دارد. این اقدامات عبارتند از: برش لیزری اسم و حروف و ساخت استند های اسم، ساخت ماکت و انجام پروژه های دانشجویی معماری، ساخت اتیکت و تابلو های تبلیغاتی، برش طرح های دقیق بر روی پارچه جهت طراحی لباس، ساخت وسایل تزیینی و چوبی برای استفاده دکور و…

برش لیزر, برش لیزر فلزات, برش cnc, برش cnc فلزات

لمبه کاران زرین

لمبه کاران زرین

شرکت لمبه کاران زرین با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع سقف کاذب با تنوع طرح و رنگ بالا آماده ارائه محصولاتی با کیفیت بالا می‌باشد.

تلفن‌های تماس   22911813-021 (10خط)

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد لمبه کاران زرین محفوظ می‌باشد.
طراحی وب